Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/mindcare.dk/public_html/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5611

Workshops

 

”Stress skal forebygges”

Medarbejdere er en virksomheds største aktiv – medarbejdere i balance er mere effektive og fokuserede, de arbejder bedre sammen, skaber større kunde- og medarbejdertilfredshed. Når arbejdsmiljøet er stressfrit og trygt betyder i sidste ende bedre resultater på bundlinjen.

Derfor betaler det sig, at du som leder har kompetencer til at forstå og håndtere stress i forhold til dig selv og dine medarbejdere.  At du forstår at holde balancen mellem ressourcer, krav, forventninger og mål, så medarbejdere ikke bliver ramt af stress på arbejdspladsen.

Målgruppe:
Ledere og mellemledere, der vil stå stærkere i forhold til stress på arbejdspladsen.

Formålet:
At give ledere nyttig viden om stress og stresshåndtering.
At inspirere ledere til at skabe rammerne for en stressfri arbejdsplads i god balance og undgå, at medarbejdere sygemeldes.

Fokuspunkter på workshoppen kan være:

  • Viden om stress – god og dårlig stress.
  • Hvad påvirker og stresser os i hverdagen?
  • Kender du dine egne stress reaktioner?
  • Hvordan fungerer og reagerer en stressramt medarbejder?
  • Hvordan spotter du stress hos dine medarbejdere og støtter?
  • Hvilke erfaringer og dilemmaer har du fra din virksomhed?
  • Din rolle som leder i forhold til at håndtere stress og skabe balance
  • Hvordan støtter du bedst en stressramt medarbejder før og efter evt. sygemelding?

Workshoppens form:
Undervisning med en kombination af oplæg, dialog i fællesskab og gruppeøvelser.
Der tages udgangspunkt i din og medarbejdernes dagligdag.
Vi arbejder med hverdags baserede cases, og hvordan forebyggelse kan sættes ind tidligere.

Varighed: seks timer.

Sted: Workshoppen afholdes i jeres egne lokaler.

Underviser: Jette Bjerre – Certificeret i ”Stressindikator”

 

 

Hvad gør du, når du spotter stress hos din kollega?

Stress er ikke kun en ”privatsag” det er et fælles anliggende, fordi stress kan ”smitte”.
Derfor kan stress og stresssygemeldinger blandt medarbejdere skaber bekymring, arbejdspres, konflikter, dårlig stemning og stor risiko for, at flere bliver ramt af stress, hvis medarbejderne ikke ved, HVAD de kan gøre, og HVORDAN de kan hjælpe hinanden, når enten de selv eller en kollega viser tegn på stress.

Derfor betaler det sig, at alle på arbejdspladsen er godt rustet og forstår, hvordan de håndterer stress – så de i fællesskab har styr på at stoppe stressen, inden den det kommer til sygemeldinger og flere medarbejdere bliver ramt.

Målgruppe:
Sikkerheds- og tillidsrepræsentanter og medarbejdere.

Formålet:
At give medarbejderne nyttig viden om stress og stresshåndtering.
Hvordan kan du forebygge egen stress og spotte stress hos kolleger i tide.

Fokuspunkter på workshoppen:

  • Viden om stress – er det kun dårligt?
  • Lær dine egne stresssignaler at kende
  • Hvordan spotter du stress hos dine kolleger, og hvordan hjælper du?
  • Hvad skal du være opmærksom på?
  • Hvad er virksomhedens stresspolitik – kender du den?
  • Hvordan støtter du bedst en stressramt kollega?
  • Hvordan passer du godt på dig selv, når dit team er ramt af stress?

Workshoppens form
Undervisning med en kombination af oplæg, dialog i fællesskab og gruppeøvelser.
Der tages udgangspunkt i din og kollegaernes dagligdag.
Vi arbejder med hverdags baserede cases, og hvordan forebyggelse kan sættes ind tidligere.

Varighed: Fire timer.

Sted: Workshoppen afholdes i jeres egne lokaler.

Underviser: Jette Bjerre, certificeret i Stressindikator og stress coach.